Pic

7 стъпки за повишаване сигурността на малкия бизнес

Големите корпорации често публикуват новини, в които съобщават, че сигурността им е била нарушена. Това, обаче, не означава, че малкият и средният бизнес са застраховани срещу кибер атаки.

Доклад на Symantec относно интернет заплахите за сигурност разкрива, че 31% от всички атаки, извършени предходните години, са били насочени към компании с по–малко от 250 служители. 60% от фирмите са били принудени да затворят до 6 месеца, след като са станали жертви на кибер атаки.

Въпреки че много малки и средни компании не могат да си позволят да поддържат IT отдели, има много други начини за превенция на атаките срещу компютърната сигурност.

Първата стъпка е служителите да бъдат обучени да спазват елементарни правила по дигитална сигурност - да не отварят прикачени файлове от съмнителни имейли, да не използват мобилни приложения за комуникация с клиентите и др.

Това е само една малка част от всичко, което може да бъда направено. Предлагаме Ви 7 правила, които е добре Вашите служители да спазват, за да се повиши степента на сигурност на Вашата офис среда.

1. Сърфирането в интернет за лични нужди трябва да се извършва само вкъщи.

Обедната почивка може да изглежда подходящ момент за проверяване на личните профили в социалните мрежи. Но именно това „небрежно” сърфиране в Мрежата може да доведе куп проблеми на системите в офиса.

Компютърните вируси се носят яростно из социалните мрежи, така че е най-добре, когато вършат лична работа, служителите да използват персоналните си мобилни устройства.

2. Запазване на поверителната информация в тайна.

Много често може да видите в някой офис принтирани пароли за достъп до лични акаунти, използване на лепящи листчета и др. По този начин, важната информация се излага на показ. Използването на такива техники трябва да бъде забранено, защото поверителната информация може да бъде видяна от всеки посетител на офиса.

3. Винаги използвайте сигурни връзки.

Използването на мобилни устройства и Wi-Fi означава, че служителите могат да се свържат към локалната мрежа на компанията по всяко време, дори когато са извън офиса.
За да сте спокойни, че няма да има изтичане на важна информация в интернет пространството, използвайте винаги сигурни връзки, например виртуални частни мрежи.

4. Помолете служителите си да съобщават за нередности в устройствата или компютрите, които използват.

Зловреден софтуер, който е атакувал един компютър, може бързо да се разпространи към останалите компютри от мрежата. Затова е добре атаката да бъде спряна още в началото.
Като съобщават за проблемите, възможно най-рано, служителите биха могли да предотвратят разпространението на вируса към всички машини на компанията.

5. Уверете се, че служителите Ви са запознати с политиката за сигурност на компанията и след това я приложете ефективно. 

Служителите трябва да бъдат наясно с последствията при нарушаване на политиката за сигурност. Те трябва да се запознаят още с инструментите и процесите за защита на системите на компанията.

Незачитането на политиката и правилата за сигурност може да има сериозни последици. Ето защо, ефективното прилагане на политиката за сигурност, може да подсили сигурността на Вашия бизнес. Специално внимание трябва да се обърне и на политиката на използване на собствено устройство за работни цели (препратка към предишната статия).

6. Винаги заключвайте екрана си. 

Винаги заключвайте компютъра си или екрана на мобилното си устройство. Да оставите компютъра си незаключен, е все едно да оставите кредитната си карта на бюрото, когато отидете на обяд.

7. Използвайте пароли за всичко. 

Не използвайте пароли само за имейла си, или за достъп до определени места от корпоративната мрежа. Слагайте пароли навсякъде, където има конфиденциална информация, например при изпращането и споделянето на документи по време на уеб конференции.

Освен това, трябва да сменяте често паролите, за да сте сигурни, че с тях разполагат само оторизирани служители.

Като използвате най-добрите практики от сферата на компютърната сигурност, можете да изградите по-добра информираност сред служителите си. След като разберат необходимостта от сигурност, за тях ще бъде много по-лесно да спазват тези прости правила.